nazwa dokumentu: Protokoł 56/10 z posiedzenia Komisji Finansów i Rozwoju Społeczno-Gospodarczego RM w Witkowie, odbytego w dniu 20.10.2010r. | |
PROTOKOŁ Nr 56/10 z posiedzenia Komisji Finansów i Rozwoju Społeczno-Gospodarczego Rady Miejskiej w Witkowie, odbytego w dniu 20 października 2010r. o godz. 9,00 w sali narad Urzędu Gminy i Miasta, pod przewodnictwem p.Grzegorza Kaźmierczaka – Przewodniczącego Komisji Uczestniczący w posiedzeniu członkowie Komisji – zgodnie z listą obecności, stanowiącą załącznik do niniejszego protokołu. Ponadto w posiedzeniu uczestniczyli: Otwarcia posiedzenia dokonał p.Grzegorz Kaźmierczak – Przewodniczący Komisji. Powitał zebranych, stwierdził na podstawie listy obecności, że w posiedzeniu uczestniczy wymagane quorum, po czym przedstawił projekt porządku posiedzenia, który przyjęto w brzmieniu: Porządek posiedzenia:
a/ p.Marzena Polak przedstawiła następujące projekty: b/ p.Stanisław Antoszczyszyn poinformował, że zgodnie ze znowelizowaną ustawą o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie, Program współpracy z organizacjami pozarządowymi winien być uchwalony do końca listopada. Uchwalenie Programu winno być jednak poprzedzone konsultacjami, które odbyły się w Witkowie od 1 do15 października. W ramach tych konsultacji umieszczono projekt omawianego Programu w Biuletynie Informacji Publicznej (BIP) oraz zorganizowano w dniu 8 października spotkanie z organizacjami pozarządowymi i innymi podmiotami określonymi w ww. ustawie. Po powyższym wprowadzeniu, p.Antoszczyszyn omówił projekt Programu współpracy na 2011r. c/ projekt uchwały dotyczący umarzania niepodatkowych należności pieniężnych przysługujących gminie lub jej jednostkom organizacyjnym, zaopiniowano pozytywnie; d/ projekt uchwały zmieniającej uchwałę Nr XX/173/09 dot. budowy Zakładu Zagospodarowania Odpadów w Lulkowie zaopiniowano pozytywnie (zmiana harmonogramu wpłat i przesunięcie terminu realizacji zadania na 2015r.); e/ p.Halina Rzepecka – Skarbnik Gminy i Miasta przedstawiła proponowane w budżecie gminy i miasta zmiany. Poinformowała m.in. o umniejszeniu kwoty subwencji oświatowej, o dotacji z Krajowego Biura Wyborczego, zwiększeniu dotacji dla Przedszkola Miejskiego na wynagrodzenia pracowników, zwiększeniu dotacji na dzieci z przedszkola niepublicznego (tzw. Ochronka), o przesunięciach środków w budżetach poszczególnych szkół.
Następnie wywiązała się tematyczna dyskusja. Członkowie Komisji poruszyli sprawę zanieczyszczenia nowych nawierzchni boisk sportowych w OW, wskazali na konieczność pielęgnacji drzew na terenie OW, konieczność poprawy bazy lokalowej dla kultury (rozważenie budowy Domu Kultury), potrzebę modernizacji kortów i wyłączenia energii elektrycznej na polu namiotowym. Na zakończenie spotkania pan Dyrektor podziękował za 2-letnią konstruktywną współpracę i wyraził nadzieję, że dalsza współpraca również będzie się dobrze układała. Ponadto w niniejszym punkcie, dla zobrazowania całości tematu związanego z finansowym podsumowaniem sezonu letniego, p.Krystyna Witczak przedstawiła Komisji dane dotyczące wpływów do budżetu gminy za dzierżawę gruntów w OW (wystawiono faktury na kwotę 1044tys.zł) i z tytułu korzystania z terenu OW (za wjazd na teren OW – wpłynęło netto 426tys.zł). Natomiast p.Ilona Wasiewicz-Majchrzak poinformowała, że do dnia 18 października br. wpłynęła kwota 33.680,-zł z tytułu opłaty klimatycznej oraz 269tys.zł podatku od nieruchomości w OW od osób fizycznych.
- zapoznano się z wnioskiem p.Jadwigi S. dotyczącym uciążliwego ruchu pojazdów ciężarowych ulicą Poznańską; - p.Hanna Rakowska przedstawiła wniosek p.Marii W., lokatorki mieszkania komunalnego w Chłądowie, która negatywnie odnosi się do planów urządzenia przy świetlic wiejskiej placu zabaw i parkingu. - zapoznano się z wnioskami mieszkańców o opracowanie miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego (wniosek p.Henryka T., wniosek p.Moniki Ch., wniosek p.p. Haliny i Edmunda G.). - ponownie analizowano wniosek p.Moniki Ch. i wniosek p.p.Haliny i Edmunda G. z Wiekowa o zniesienie zakazu biwakowania w odniesieniu do ich gruntów w Wiekowie. - w nawiązaniu do ustaleń dokonanych na poprzednim posiedzeniu Komisji, wspólnie z p.Marianem Gadzińskim – Zastępcą Burmistrza Gminy i Miasta, p.Magdaleną Podsiadłowską-Pawlak radcą prawnym Urzędu i p.Anitą Frańczak – inspektorem ds. obrotu nieruchomościami, omówiono sprawę harcówki w Gaju. Pani Magdalena Podsiadłowska-Pawlak radca prawny Urzędu Gminy i Miasta stwierdziła, co następuje: gmina nie może finansować zadań, nie należących do jej zadań własnych, nie może więc np. wspierać ZHP. Właścicielem nieruchomości w Gaju jest gmina, a ZHP ma tytuł prawny – użytkowanie. Nie ma prawnych możliwości, by gmina inwestowała w omawiane obiekty. Jedynym rozwiązaniem byłoby wygaszenie zarządu nieruchomością (na wniosek ZHP) tj. rozwiązanie dotychczasowej umowy użytkowania i zawarcie umowy na użyczenie nieruchomości na cele ZHP. W takiej sytuacji gmina mogłaby w omawiane obiekty inwestować. - p.Marian Gadziński – Zastępca Burmistrza przedstawił ofertę Centrum Medycznego z Poznania na przeprowadzenie odpłatnych badań wzroku 5 i 6 – latków. Na tym posiedzenie zakończono – o godz. 12,20. Przewodniczący Komisji Protokołowała: | |
informacje wprowadził: | Tomasz Pluciski |
informacje wytworzył: | Halina Koniewska |
data dodania: 1 Grudnia 2010 |
data modyfikacji: / |
data wyworzenia: Halina Koniewska / 1 Grudnia 2010 |